آشنایی با چبمرا | Chimeira در تور آنتالیا

چبمرا | Chimeira  نام خود را از اسطوره بلروفون گرفته است . پادشاه لیکیا، لوباتس ، بلروفون را فرستاد تا هیولای آتش‌نفس، شیر، بز و مار را که توسط دو موجود زیرزمینی خلق شده بود، بکشد: تایفون و اخیدنا. با کمک اسب بالدار پگاسوس ، او موفق شد، و پس از انجام سایر وظایف تعیین شده توسط لوباتس، به زانتوس بازگشت و در آنجا با دختر پادشاه ازدواج کرد و وارث تاج و تخت لیکیا شد. بلروفون که از موفقیت خود دور شده بود، سعی کرد سوار پگاسوس تا کوه المپوس شود. برای تصورش، صاعقه بزرگی از زئوس به دست آورد .

این مکان در نزدیکی المپوسواقع شده است و به دلیل شعله های آبی رنگی که از صخره های پایین کوه تاهتالی در رشته کوه توروس در ارتفاع حدود 250 متری (820 فوت) بالای دریا می درخشد، به یانارتاس (سنگ سوزان در ترکی ) معروف است. مرحله. تجزیه و تحلیل شیمیایی نشان می دهد که این گاز متان است که از زمین خارج می شود. برخی از نویسندگان تاریخ در مورد این شعله‌ها از قرن چهارم قبل از میلاد ذکر کرده‌اند و اینکه دریانوردان در گذشته از شعله‌ها به عنوان فانوس دریایی استفاده می‌کردند و در طول شب در این ساحل حرکت می‌کردند.

برای دسترسی به سایت، ابتدا باید به محوطه یانار بوغازی (حدود 3.5 کیلومتری روستای سیرالی) بروید و هزینه ورودی را بپردازید و سپس مسیری به طول 1400 متر (4593 فوت) را شروع کنید. ) مسیری با تمایل 10 درصدی برای بالا رفتن از این صخره های شعله ور، منظره بسیار جالبی به خصوص در هنگام شب دارد. ویرانه‌های نزدیک شعله‌ها بیشتر مربوط به دوره بیزانس است که شامل کلیساها و خانه‌ها می‌شود، اما بقایایی نیز از دوره‌های قبلی مانند معبد که به هفائستوس اختصاص داده شده است، وجود دارد. تاکنون هیچ کاوشی باستان شناسی انجام نشده است.

منبع: تور آنتالیا