سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 مکان زیبای استانبول در فصل پاییز!

  10 مکان زیبای استانبول در فصل پاییز!

همه ما می دانیم که پاییز ممکن است کسل کننده سرگرمی باشد، به خصوص که در پایان سال می آید که می بینید طبیعت رنگ خود را تغییر داده و برگ ها از درختان شروع به ریختن می کنند. اما این چیزی نیست که شما را از لذت بردن از این فصل باز دارد، به خصوص اگر به گذراندن تعطیلات زیبا در طبیعت استانبول فکر می کنید. استانبول که در تمام فصول طبیعت را در بهترین حالت خود خواهید دید و پارک ها و باغ های زیادی وجود دارد که شما را خوشحال و خوش بین می کند.

در این مطلب می خواهیم با توجه به گفته های روزنامه های ترکیه (منظور مردم این کشور) زیباترین مکان ها برای پیاده روی در شهر شگفت انگیز استانبول را به شما بگوییم و شروع می کنیم:

Heybeliada / جزیره Heybeliada

در انتهای جزیره، « بندر چم » و در سمت دیگر بندر « درمانبورنو » قرار دارد. هنگام قدم زدن در بین این دو نقطه از مناظر شگفت انگیز، خانه های چوبی زیبا و درختان کاج را خواهید دید . اگر جزیره Heybeliada را با جزیره بزرگ Buyukada مقایسه کنیم، جزیره Heybeliada را بسیار آرام‌تر می‌یابیم و مکانی ایده‌آل برای کسانی است که دوست دارند در میان جنگل‌های آرام قدم بزنند .

پارک آزادی (Özgürlük Park?)

این پارک یکی از بزرگ‌ترین و زیباترین پارک‌های بخش آسیایی استانبول است. در زمینی به مساحت 120 هکتار در منطقه Salami Cesme واقع شده است. امکان پیاده روی یا دویدن در این پارک تا فاصله 1.5 کیلومتری وجود دارد.

پارک یلدیز

این مکان ذخیره‌گاهی بود که در دوران باستان توسط سلاطین عثمانی برای انجام شکار مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه به شکل یک واحه در مرکز بشیکتاش در استانبول اروپایی واقع شده است. اگر به پیاده روی در جاده های مرتفع علاقه دارید، می توانید از خیابان چراغان وارد شده و به سمت کاخ یلدیز بروید . به احتمال زیاد هنگام قدم زدن در زیر درختان منطقه تاریخی با سنجاب ها روبرو خواهید شد .

اولوپلیت

اولوپلیت یک روستای کوچک در منطقه پراکنده ایل است. در این روستای زیبا که در میان درختان بلوط و راش احاطه شده است، می توانید هوای تازه نفس بکشید. همچنین می‌توانید در مسیرهای پیاده‌روی با طول‌ها و درجه‌های سختی مختلف راه بروید. و اگر نمی خواهید به شهر بازگردید، می توانید شب را در هتل کازا لاواندا بوتیک بگذرانید .

جنگل فاتح اورمانی

اگر می خواهید از شلوغی جنگل بلگراد دور شوید، می توانید به جنگل فاتح که در جنوب آن قرار دارد، بروید. و در این جنگل 1500 هکتاری می توانید جاده اصلی را دنبال کنید تا به عمق جنگل برسید. و اگر خسته شدید، مکان هایی برای پیک نیک وجود دارد که می توانید در آن بنشینید.

جنگل شهر سلطانگزی میمار سینان (Sultangazi Mimar Sinan Kent Orman?)

این منطقه تمام سایه های سبز و آبی را برای پیاده روی و راحتی ساکنان استانبول گرد هم می آورد . می توانید در طبیعت زیبای فوق العاده در حاشیه دریاچه آبی تیره در جنگل قدم بزنید. همچنین دسترسی به این جنگل که در منطقه سلطان قاضی قرار دارد با اتوبوس های شهرداری و یا با ماشین شخصی امکان پذیر است.

روستای پولونزکوی

برای یک نفس عمیق دور از شهر. این پارک بهترین گزینه است، جایی که آواز پرندگان، طبیعت سبز و فرهنگ در یک مکان گرد هم می آیند. اگر دوست دارید از سر و صدای ترافیک دور شوید، این شهر جذاب در منطقه بیکوز استانبول واقع شده است.

ماچکا پارکی

این پارک بهشت ??کوچکی است که دوندگان آن را از انقراض نجات داده اند. وقتی ساعت 4:30 صبح به خیابان می روید، می بینید که دوندگان ورزشکاران محل را پر می کنند. منطقه ای است که به لطف درختان اطراف هوای خود را در تمام طول روز خنک نگه می دارد. در باغ او مناطقی برای پیاده روی و دویدن در کنار دریا وجود دارد. نقاط دویدن برای کوهنوردی نیز ایده آل هستند. و پس از پایان تمرینات، از طریق تله کابین Macka-Bahçeköy که به تکسیم می گذرد ، می توانید استانبول را با ظاهری جدید و نمایی متفاوت ببینید.

درختستان آتاتورک

منطقه ای بسیار بزرگ با انواع و اشکال مختلف درختان و شاخه های پراکنده و این منطقه در خط جاده کمربورگاز - باهچکوی در منطقه ساریار قرار دارد. این باغ مخفی استانبول است که به بازدیدکنندگان خود شادی می بخشد، زیرا این فرصت را به آنها می دهد تا در طبیعت غوطه ور شوند و شاهد تمام سایه های سبز در این مکان کمیاب باشند. درخت آتاتورک یک موزه درخت زنده به تمام معناست.

 

پارک گلهانه

باغ بیرونی کاخ توپکاپی مربوط به دوران عثمانی بوده و در داخل آن یک ذخیره‌گاه و باغ گل وجود دارد. این پارک یکی از زیباترین پارک های استانبول و یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی است که پیاده روی کوتاه را ترجیح می دهند و در مرکز شهر و قلب تاریخ واقع شده است. اگر می خواهید به پیاده روی ادامه دهید، می توانید از ورودی پارک در توپکاپی شروع کنید، به سمت خروجی سارایبورنو بروید و سپس به پیاده روی در ساحل ادامه دهید . از آنجا می توان به ساحل Eminonu رسید.

اگر می خواهید زمان زیبایی را در استانبول بگذرانید و می خواهید در فصل پاییز از زیباترین موزه ها و مکان های باستانی استانبول دیدن کنید، در اینجا برخی از پیشنهادات زیر آورده شده است، ادامه مطلب...

منبع: تور استانبول